„Az egyetlen állandó a változás maga”
A világ változik. Gyorsabban, mint valaha. Egyre inkább lemarad, aki nem követi a változást.
Követed a változást a vállalkozásod minden területén? Képzed magad? Bővíted a kínálatot, új dolgokat vezetsz be? A szakterületeden a legjobbak közé tartozol?
Akkor a vevőszerzésben sem szabad lemaradnod. Nem hagyatkozhatsz elavult hirdetési módszerekre!
Amiben az online különbözik a nyomtatott médiában megjelenő hirdetéstől.
- A nyomtatott médiában két megjelenés között nincs lehetőség módosításra.
Az online hirdetés bármikor olcsón módosítható, szemben a nyomtatott megjelenéssel, ahol csak új kiadásban, újabb teljes költséggel lehetséges a változtatás. A változtatás lehetősége nélkül egy hirdetés értelmetlenné válhat, ha a hirdetett téma változik.
- A terjesztés és megjelenés
Soha nem hibátlan és soha nem teljes a lefedettsége. Ellenben az online megjelenés átlátható, ellenőrizhető és bárki számára elérhető.
- Meddig marad meg egy nyomtatott, kézbesített példány?
Jellemzően pont akkor nincs meg, amikor a legjobban kellene. Az online megjelenés mindig kéznél van a mobileszközökön és a számítógépeken.
- Az elhelyezhető tartalom mérete és tartalma a nyomtatott médiában korlátos és drága, míg az online megjelenés gyakorlatilag korlátlan és olcsó.
- A hatékonyság. Saját és ügyfeleink hirdetési tapasztalatai alapján az online hirdetés jelentősen hatékonyabb. A megjelenés azonnali és konkrét célzással kerül a fogyasztóhoz.
Magyarországon a nyomtatott reklámanyagok, reklámújságok, szórólapok a 90-es évek elejétől jelentek meg és az internet terjedésével indultak hanyatlásnak. A 2010-es évekre jelentősen zsugorodtak a terjesztési területek és a lefedett területekre kézbesített példányszámok aránya is csökkent. Az évtized végére a jelentős számú, még mindig hűséges olvasók az „öregek” egyre gyorsuló ütemben váltak internet használóvá.
A nyomtatott média olvasói egye fogytak és csökkent az általuk elérhető eredmény. Ez azt jelenti, hogy a nyomtatott médiában hirdető vállalkozások közül már csak egy szűkebb réteg éri el ezen a módon a fogyasztóit.
Amikor otthon valami elromlik, pl. egy villanybojler. Kik azok, akik egy nyomtatott füzet, szórólap után kezdenek kutatni és kik azok, akik a „mindig” kezükben lévő telefonjukhoz nyúlnak, vagy számítógép elé ülnek és így keresnek. Az arány már egy évtizede az online megjelenés javára dönt.
A nagyok „multik” már nem a nyomtatott megjelenésre koncentrálnak. A mobil applikációk korát éljük és a kedvezmények is csak ilyen módon érhetők el. Egyre több nagy áruházlánctól kapunk a postaládánkba „utolsó nyomtatott megjelenés” jelzésű újságot, amiben az online felületek és mobilapplikáció használatára hívják fel a fogyasztókat.
Évek fognak eltelni, mire a digitális világot elutasító réteg kihal és mindig lesznek, akik elutasítják az online használatát, de rövidesen olyan kevesen maradnak, hogy nekik már senki nem fog nyomtatni.
Milyen lesz a jövő hirdetése?
Kezdjük a gondolatmenetet régebbi időkből. Voltak napilapok, ahol fel lehetett adni apróhirdetést pár sorban.
Kis János
Szobafestő
82/13-234
Minimális lényegre törő, alapvető információkkal az akkori kor elvárásainak megfelelt.
Az elvárások, igények változtak, ahogy a kínálat bővült és a technológia is rohamosan fejlődött. A keresleti piac kínálati piaccá alakult. A fogyasztók igényei több rétegű felosztásban jelennek meg. A fogyasztók referenciát várnak, mielőtt megbíznak valakit egy munka elvégzésével. Mivel a fogyasztók több vagyoni és kulturális rétegből kerülnek ki, természetes, hogy saját igényük és anyagi lehetőségükhöz mérve akarják tudni a kínált szakember, szolgáltató összes paraméterét, mielőtt igénybe vennék azt.
Ennyi információt egy kisebb felületű nyomtatott hirdetés (de a drága nagy sem) képes megjeleníteni. Ha a fogyasztó bővebb információt szeretne marad a telefon, esetleg az e-mail. Mindkettő időigényes és terheli a vállalkozót. Egy nem megfelelő hangvételű telefonhívás, miközben a szakember épp a létra tetején áll, vagy várakozás egy e-mailre, ami nem feltétlenül fog mindenre kiterjedő választ adni és fogyasztónak rossz benyomása lesz.
Ezzel szemben az online hirdetés tartalmazhat minden információt.
A KAPOS REKLÁM online hirdetései kiválóan alkalmasak a felsorolt problémák megoldására. Minden szükséges információt megjelenítünk és összehozzuk hirdetőinket vevőikkel.
A KAPOS REKLÁM a huszonegyedik század hirdető oldala.